/* */ בית מרקחת מרכז הצפון - הרזיה מתחילה בתזונה נכונה
דף הביתשירות לקוחות  |  צור קשר  |  03-5464040  |  משלוח חינם בקניה מעל 350 
0 מוצרים בסל שלך
   
מותגים מובילים
מוצרים מומלצים לעונה
  מורז x תוש - דוחה יתושים
  אולטרסול ספריי 45
  ד״ר האושקה מי פנים
  קרנמיקס - אלטמן
  מגנזיום ציטראט - אלטמן
  לה רוש פוזה - קרם הגנה לילדים
דף הבית >> פורטל המידע בית מרקחת מרכז הצפון >> תזונה >> הרזיה מתחילה בתזונה נכונה
 
הרזיה בריאה מתחילה בתזונה נכונה
 
בדיאטות, נדמה שנאמר כבר הכל ואין לאף אחד מה לחדש לכם. זו הפשטות והמורכבות של בעיית ההשמנה הנוראית במדינת ישראל ובעולם באופן כללי. כולם מתיימרים להבין בתזונה ולדעת על הערך התזונתי של כל מאכל ועדיין, יותר מדי אנשים סוחבים קילוגרמים עודפים ומפתחים מחלות לב וכלי דם שעושות לנו רע. מה עושים? אוכלים בצורה שפויה ונורמלית!
 
אין סודות בהרזיה, חרף מאמצים כבירים של מדענים לבודד גנים ספציפים אשר עשויים לגרום לרעב ולהשמנת יתר אצל אנשים מסוימים, עדיין לא הומצאה גלולת הפלא שתהפוך אותנו לרזים. ה"פלא" היחיד שאנו מכירים הם ניתוחי קיצור קיבה, שרוול וטבעת על הקיבה. את הדיאטה צריך להתחיל בהכרה הצלולה שאין דרך אחרת מלבד לצרוך פחות קלוריות מאשר אתם מוציאים, כל נוסחה אחרת לא תעבוד. ובכדי לממש את המשוואה הזו אין דרך שום אלטרנטיבה לתפריט תזונתי עשיר, בריא ומאוזן.
 
על מנת להפחית קילוגרם אחד של שומן מיותר, עלינו לשרוף כ -7000 קלוריות, אכן משימה קשה. אדם בוגר שורף במהלך היממה, רק משום שליבו פועם, 2000-2500 קלוריות מצד שני הוא צורך מזון ומשקאות, בערך באותו ערך קלורי ואף יותר מכך. ההמלצה לגבר בדיאטה היא לצרוך 1500-1800 קלוריות של מזון בריא ליום, מה שמותיר אותו (בהנחה שהוא מקיים את הדיאטה כלשונה) בחיסכון של 500 - 1000 קלוריות ליום. זאת אומרת שאת הקילו המיותר הראשון, יוכל לאבד רק תוך שבוע לערך ואכן קצב של 1 – 1.5 קילו לשבוע, נחשב להישג סביר למדי. מצד שני, כל קילו שאיבדנו כתוצאה מהתנהגות תזונתית נכונה, עודף משקל אמיתי שלא יחזור, כל עוד נשמר הרגלים תזונתיים מאוזנים. לדיאטה מוצלחת קיימים עוד מספר משתנים שאינם תלויים בנו באופן מוחלט כגון, גנטיקה, חילוף חומרים, העיות בריאותיות מסוימות או מגבלות אשר מונעות מאיתנו להיות פעילים גופנית. עדיין, מרבית העבודה נתונה לשליטתנו ולהחלטה שלנו ללכת עד הסוף ולהצליח.
 
מהי תזונה נכונה?
תזונה נכונה, היא תזונה שנותנת לגופינו את כל חומרי התזונה הנחוצים לו לצורך הישרדות ויצירת אנרגיה במינונים הנכונים ומונעת ממנו רעלים ומזונות בלתי איכותיים ומזיקים. לכל גיל ולכל מצב בריאותי יש את הצרכים התזונתיים שלו וכמובן לגבר, לאישה, לילדים ולקשישים, יש צרכים תזונתיים משלהם. גם אם נדמה לנו שהכל ברור וידוע לנו, התוצאות מוכיחות כי אנו לא יודעים לאזן את גופינו בכוחות עצמנו בלבד ולכן מוטב לנו אם מפעם לפעם נעזר באיש מקצוע, תזונאי, רופא או רוקח, בכדי שיעזרו לנו להבין את תמונת המצב הבריאותית שלנו ויעזרו לנו להבין את ההדגשים התזונתיים שלנו. הקושי שלנו להוריד במשקל, נובע לעיתים רבות מחוסר איזון שנבנה לאורך שנים, רק התנהגות תזונתית נכונה ושפויה יכולה להביא את האיזון שיעזור לנו גם להוריד במשקל וגם לשמר את התוצאות לאורך זמן.
 
ברור לכל אחד כי הבסיס לתזונה נכונה הוא צריכה של ירקות טריים ומבושלים, ולאחר מכן הפחתה של הדברים המשמינים: סוכרים ושומנים, אך לא לחלוטין. בין לבין חייב כל אחד לצרוך מנת חלבונים, פחמימות וסיבים תזונתיים במינון שיתאים לגילו ולצרכיו. ההמלצה של אנשי המקצוע היא להימנע בדיאטות בזק או דיאטות פלא, ההמלצה היא לאמץ הרגלים שיתאימו לכם, מבוססים על סוגי המאכלים שאתם אוהבים מבלי למנוע ממכם את החוויה הקולינארית. המילה מידתיות היא בליבה של כל הצלחה, וישנם אנשים שמורידים במשקל בצורה מרשימה ועדיין נפגשים עם גלידה ושוקולד, אך במידה. אם תשומת הלב והפוקוס יעברו בתודעה ממחשבות על מאבק וויתורים כואבים על הדברים שאתם הכי אוהבים לאכול, להחלטה נחושה לשנות הרגלים ולהמשיך להינות מאוכל בריא ומזין על אף ההגבלות, הסיכויים להצליח בדיאטה עולים באופן משמעותית. רצוי לכל אחד להבין כי הצלחה בדיאטה בדרך הנכונה פירושו להיות בשליטה הולכת וגוברת על הגוף ולא להיות נשלט ורופס אל מול תשוקה והרגלים נפסדים, שאנו חיים איתם פעמים רבות ולא יודעים להיכן ייקחו אותנו הדברים.
 
ועוד מילה אחרונה על פעילות גופנית. כאשר אנו מוסיפים לשאיפות שלנו להוריד במשקל גם פעילות גופנית, אנו משפרים באופן מעשה את יכולתינו לאבד משקל. הפעילות הגופנית, צריכה להיות מותאמת לצרכיו של כל אדם, על מנת לוודא שלא נגרם עומס יתר או נזק. הפעילות הגופנית מאזנת, משפרת את חילוף החומרים ועוזרת לשריפת קלוריות מואצת. המפתחות לבריאות טובה ולמשקל תקין נמצאים אצל כל אחד ואחת. נדרש לקחת אחריות אישית בחן ובחיוך, לקבל הכוונה של איש מקצוע מנוסה, שידאג לספק לך את הנתונים שלך בהתבסס על מצבך הבריאותי. כאשר נמצאים כבר על המסלול הנכון, יודעים זאת ובעיקר כל אחד מרגיש זאת בינו לבין עצמו, זאת אולי התחושה הנשגבת מכולן...