/* */ בית מרקחת מרכז הצפון - צמחונות כדרך חיים
דף הביתשירות לקוחות  |  צור קשר  |  03-5464040  |  משלוח חינם בקניה מעל 350 
0 מוצרים בסל שלך
   
מותגים מובילים
מוצרים מומלצים לעונה
  מורז x תוש - דוחה יתושים
  אולטרסול ספריי 45
  ד״ר האושקה מי פנים
  קרנמיקס - אלטמן
  מגנזיום ציטראט - אלטמן
  לה רוש פוזה - קרם הגנה לילדים
דף הבית >> פורטל המידע בית מרקחת מרכז הצפון >> תזונה >> צמחונות כדרך חיים
 
צמחונות, יותר מאשר הרגלי תזונה היא דרך חיים, אנשים אשר בחרו בצמחונות כדרך החיים שלהם מבקשים בעצם לומר כי ברצונם לחיות בהרמוניה גדולה עם סביבתם ולרוב גם לנהוג בה במידה של כבוד הולך וגובר ומידת מה של רחמים כלפי הזולת. כמובן שאין זה אומר שרק מי שמאמץ תפריט תזונתי, מפגין חמלה כלפי הזולת וסביבתו, יתר על כן עבור צמחונים רבים הדבר נעשה מסיבות פחות "הומאניות" ויותר מטעמי בריאות או נוחות כלכלית.

צמחונים רבים רואים את המפתח לעיוות ביחס לבעלי חיים בתעשיית הבשר, אשר הפכה אלימה ואגרסיבית יותר בשנים האחרונות ככל שגברה התחרות והצורך של החברות לגדול ולשפר מאזנים, כך פחתו הכבוד והחמלה כלפי בעלי החיים.

בשרשרת המזון  יש בהחלט מקום לאכילת בשר, עוף או דגים, זה חשוב גם מבחינה תזונתית ובמקומות רבים על פני כדוה"א, גם מבחינה הישרדותית, זהו תנאי חשוב באיזון האוכלוסיות החיות על פני האדמה וההסגות שקיימות הן בדרך כלל סביב נושא המסחור וחוסר ההוגנות כלפי בעלי חיים.
 

הבעיות בצמחונות:
עיקר הבעיה בצמחונות היא עבור אנשים שסיגלו אורח חיים זה רק במהלך חייהם הבוגרים,עד אותו שלב למד גופם והתרגל להפיק את הרכיבים התזונתיים הקיימים בשפע במזון מן החי ובעיקר, חומצות שומן, חלבונים, ברזל, ויטמיני  B ובעיקר B-12.
צמחונים רבים חווים חסרים תזונתיים משמעותיים במיוחד בראשית הדרך ועד שמגיע השלב שבו הם לומדים מהן החלופות אשר מתאימות לאורח חייהם ולמבנה גופם הם עשויים לסבול בדרך כלל מעייפות כרונית,  חוסר
אנרגיה ועוד סימפטומים נלווים כגון: נשירת שיער, חולשת ציפורניים, חוסר ריכוז ועד בעיות במערכת העצבים.
לכל צמחוני יש פרק זמן ארוך של למידה מתוך החוויה, התהליך שעובר אדם עד הרגע שבו הוא מחליט לוותר על אכילת בעלי חיים, ממשיך גם לאחר מכן ברמה הפרקטית עד אשר התפריט התזונתי מתאזן ומתקבע .


 

כיצד להיות צמחוני ולהישאר בריא:
המשימה , להישאר בריא ולוותר על אכילת בשר, עוף ודגים בהחלט אפשרית, היא דורשת תהליך של הרגלי תזונה למידה והתמדה.
ניתן למצוא מזונות גם מן החי כגון: מוצרי חלב, וביצים אשר יכולים לענות על חלק מן החסרים, במוצרים מן הצומח ובעיקר בקטניות למיניהן, ניתן למצוא חלבונים  כאשר בפולי סויה ומוצריו (טופו), ניתן למצוא חלבון שלם ולא רק חלקי. בפולי סויה קיים גם ה- B 12 אשר מהווה בעיה עקרונית לכל צמחוני.  בתפריט תזונתי, מומלץ לאכול דגנים וקטניות בצורתם הטבעית, המלאה ועד כמה שניתן הבלתי מעובדת, בקליפות הדגנים מצויים מאגרים של ויטמיני 12 B ואחרים חיוניים וחשובים ודרך זו לקבל אותם היא טובה גם עבור אוכלי בשר.

ירקות ופירות הם למעשה הבסיס התזונתי  של הצמחוני, בירקות ופירות ניתן למצוא את כל מה שדרוש להיות בריא את שפע הויטמינים, המינרלים ונוגדי החמצון הקיימים בירקות ופירות לא ניתן לקבל משום משפחת מזונות אחרת, מגוון הטעמים, הצבעים ואפשרויות הבישול הרבות הופכות את חווית האכילה לנעימה ומספקת במידה רבה, טוב יעשה אדם צמחוני אם יוסיף לתפריט התזונתי שלו את כל מגוון הירקות וכמה שיותר פירות וידע למצוא עבור עצמו את כל רכיבי התזונה החיוניים באופן מזין, מגוון וטעים, כמובן שניתן להיעזר תוספי מזון על מנת להשלים את החסרים ולמנוע נזקים בצורה אחראית ובריאה.