/* */ בית מרקחת מרכז הצפון - 10 מזונות מעולים לשיער בריא
דף הביתשירות לקוחות  |  צור קשר  |  03-5464040  |  משלוח חינם בקניה מעל 350 
0 מוצרים בסל שלך
   
מותגים מובילים
מוצרים מומלצים לעונה
  מורז x תוש - דוחה יתושים
  אולטרסול ספריי 45
  ד״ר האושקה מי פנים
  קרנמיקס - אלטמן
  מגנזיום ציטראט - אלטמן
  לה רוש פוזה - קרם הגנה לילדים
דף הבית >> פורטל המידע בית מרקחת מרכז הצפון >> תזונה >> 10 מזונות מעולים לשיער בריא
 
  מזונות מעולים לשיער בריא
 
כאשר מדברים על שיער בריא, מה שנמרח על השיער ובאיזה שמפו נשתמש, זהו רק חלק מן המתכון לאושר. החלק השני במשוואה והוא לא פחות חשוב, זה מה שנאכל ואיך נזין את השיער, מבפנים. המאמץ להשיג שיער שופע מבריק ובריא אינו מוגבל לאזור המקלחת, מה שנעשה במטבח יקבע אפילו יותר.

בריאות השיער תלויה בקצב התפתחות תאי הגוף. תזונה בריאה ומאוזנת עשויה לגרום לתחלופת תאים מוגברת ולהזנה חוץ תאית ותוך תאית מכף רגל ועד ראש. ההשפעה שיש לתזונה נכונה על כל המימדים השונים של בריאותנו הולכת והופכת ברורה ומוחשית מיום ליום ואנו מחוייבים ללמוד אודות המזונות האיכותיים אשר יעשו אותנו בריאים יותר, מטופלים ומטופחים.
 
מזון על מספר 1 – סלמון
מעט מאד מזונות יכולים להתחרות עם הפוטנציאל של הסלמון לתרום ליופי ובריאות העור ושיער. הסלמון מכיל, חלבון איכותי, אומגה 3 וחומצות שומן חיוניות אחרות, B 12 וברזל. אומגה 3 בפני עצמה מהווה חומר גלם תזונתי לבריאות הקרקפת, כאשר קיים מחסור בגוף של חומצות שומן מסוג אומגה 3, עשוי השיער להיראות יבש, מוזנח ונוטה להישבר. לצמחונים שבקרבנו, 2 כפיות של גרגירי פשתן, תעשה עבודה דומה ותהווה תחליף לדג סלמון.
 
מזון על מספר 2 – ירקות ירוקים כהים
זוכרים את פופאי? הוא לא אכל תרד בכדי להיטיב עם הפריזורה, אך אם משאת נפשו היתה שיער שופע ומתולתל, הרגלי הצריכה של התרד היו יכולים לשרת אותו גם מההיבט הזה. ברוקולי, עלי מנגולד ותרד כמובן, מהווים מקור טוב לייצור חומרי הזנה לבלוטות החלב המזינות את זקיקי השיער.
 
מזון על מספר 3 – שעועית
שעועית בריאה לשיער? זו לא בדיחה. שעועית, עדשים ומיני קטניות נוספים יעשו טוב לשיער הראש שלכם. הם עשירים בחלבונים ובאבץ מסייעים לתהליכי הזנה והתחזקות של התאים ובנייה מוגברת של רקמות עור, גם באזור הקרקפת. ההמלצה האמריקאית היא לשלוש כוסות קטניות מבושלות לשבוע.
 
מזון על מספר 4 – אגוזים
מה רע בלאכול אגוזי מלך, אגוזי פקאן ואגוז ברזיל, כמובן במידה ולדעת שאתם תורמים לבריאותכם ולאיכות השיער? אגוזים ושקדים, מקורות נפלאים לסילניום, חומצה אלפא לינולאית, אומגה 3 ואבץ, כולם חומרים תזונתיים חיוניים לבריאות השיער ולמראה שיער מבריק, חזק ועבה. כמה אגוזים שאינם קלויים מדי יום יתנו לכם מנת בריאות שחשובה לכם ולשיער ראשכם.
 
מזון על מספר 5 – עוף
מקורות לחלבון איכותי זהו אחד המפתחות לשיער שופע ובריא. החלמה של עור ורקמות תלויים במידה רבה באיכות החלבון שאנו נצרוך ועוף על מוצריו השונים, מהווה מקור מצויין לחלבון איכותי. עוף, מכיל גם ברזל ביולוגי זמין ואיכותי וגופכם יכול להפיק תועלות רבות מאכילת מוצרי עוף.
 
מזון על מספר 6 – ביצים
הביצה מהווה מעין קפסולה של דברים בריאים וחיוניים לגופנו. היא מכילה חלבון איכות בכמות גדולה יחסית, ברזל ו B 12. לא חשובה צורת ההגשה, מקושקשת, רכה או ביצת עין, בכל צורה תהיה הביצה טובה מאד עבורכם.
 
מזון על מספר 7 – דגנים מלאים
את הדגנים אנחנו נוהגים לפגוש בארוחת בוקר, צהריים וערב. הפוטנציאל לצרוך מהם באיכות טובה ובכמות ראויה קיים בכל שלב ביום. הדגנים עשירים בעיקר בויטמינים ממשפחת ה – B ובעיקר מצויים בקליפות של הדגנים לפני העיבוד. לכן חשוב מאד לצרוך דגנים מלאים, אורז מלא ומוצרי מאפה מחיטה מלאה. גם לדגני הבוקר יש גירסה של דגנים מלאים, מומלצת, בריאה וטעימה.
 
מזון על מספר 8 – בננות
כאשר מדברים על בננות, מייחסים להם תכונות של אנרגיה ועירנות. בהיבט של שיער בריא ורענן הבננות עשירות באבץ ואבץ כבר הבנו, מצויין לבריאות השיער. הבננות טעימות מאד וניתן לאכול אותם במגוון צורות, אולם לקלף ולאכול, היא הדרך המועדפת על כולם, תינוקות, מבוגרים וקשישים.
 
מזון על מספר 9 – מוצרי חלב דל שומן
מדברים על חלב, מתכוונים בעיקר לסידן. החלב מהווה את המקור האיכותי והזמין ביותר לסידן. הסידן חשוב גם הוא לבריאות העור והשיער. מוצרי חלב מכילים גם מי גבינה וקזאין, שני מקורות איכותיים לחלבון מצויין. אם אתם יוצאים מהבית ויודעים שיש לכם ארוחה קלה בהמשך היום, זרקו מעדן יוגורט לתיק ואפילו נסו לערבב פנימה שתי כפיות פשתן, לאורך זמן ההרגל הזה יתבטא היטב בשיער.
 
מזון על מספר 10 – גזר
הגזר הוא המקור הטוב ביותר והמוכר ביותר לויטמין A, אשר מתקשר לקרקפת בריאה ולשיפור הראייה. גזר הוא אחד הירקות אשר מתקשרים לבריאות טובה באופן מיידי. נדמה שלא צריך לשכנע אף אחד בדבר איכויותיו של הגזר וכעת, גם בשל תרומתו לשיער ולבריאותו, שלבו אותו בסלט או כחטיף נוסף בארוחת 10.