/* */ בית מרקחת מרכז הצפון - ADHD באנתרופוסופיה
דף הביתשירות לקוחות  |  צור קשר  |  03-5464040  |  משלוח חינם בקניה מעל 350 
0 מוצרים בסל שלך
   
מותגים מובילים
מוצרים מומלצים לעונה
  מורז x תוש - דוחה יתושים
  אולטרסול ספריי 45
  ד״ר האושקה מי פנים
  קרנמיקס - אלטמן
  מגנזיום ציטראט - אלטמן
  לה רוש פוזה - קרם הגנה לילדים
דף הבית >> פורטל המידע בית מרקחת מרכז הצפון >> אנתרופוסופיה >> ADHD באנתרופוסופיה
 
רפואה אנתרופוסופית – ADHD בראיה אנתרופוסופית
הפרעת קשב וריכוז נחשבת כיום לאחת ההפרעות השכיחות בתחום הנוירולוגיה והפסיכיאטריה של הילד והיא בעלת השלכות על עתידם הרגשי, ההתנהגותי והאקדמאי של הילדים הלוקים בה.
ADHD הם ראשי תיבות של המילים Attention Deficit Hyperactivity Disorder  ובעברית הפרעת קשב (היעדר או חוסר קשב) או ליקוי קשב עם פעלתנות ייתר. כלומר האדם מראה ליקויי קשב והסח הדעת יחד עם פעלתנות יתר. הילד או המבוגר מוצף מגירוים "פנימיים" ו- "סביבתיים" ומגיב בפעלתנות, נמצא בתנועה מתמדת, לעיתים אף במגע פיזי עם אנשים וחפצים.

שכיחות ADHD
הפרעת קשב וריכוז הנה שכיחה למדי. כ 3% מהאוכלוסייה סובלים מרמה משמעותית של תסמינים. התופעות מתחילות בילדות המוקדמת ומופיעות יותר בקרב בנים מאשר בנות. עם הגיל יש התמתנות בתופעות. כיוון ש ADHD  מופיעה בכל העולם לא ניתן לייחס אותה לתזונה מסוימת או אורך חיים מערבי.
 
הגדרה רפואה אנתרופוסופית ל ADHD
התסמינים של ADHD מופיעים בשלושת רובדי הנפש, אשר הם על פי הגישה האנתרופוסופית בונים את אישיות הילד והאדם. שלושת הרבדים הם : חשיבה, רגש ורצון.
·       בחשיבה- הפרעות בריכוז ובתפיסה- הילד מגלה עניין בכל דבר ובכל אדם וקולט כל דבר המתרחש בסביבתו. קליטתו כל כך טוטאלית עד שאינו שם לב לפרטים.הדבר יבוא לידי ביטוי בשגיאות קטנות בשיעורי הבית או בעבודה, משימות אשר לא מגיעות לסיומן.
·       ברגש- המצב הרגשי נובע מכך שיש חוסר גבול ברור בין נפש הילד לסביבתו, אותה הוא חווה באופן קרוב ואינטימי מידי. הילד חדיר מידי לסביבה הנפשית והפיזית בה הוא חי. הרגשות אם כן, מופיעים לעיתים בעוצמה, אך הם דועכים ונעלמים לפני שעברו עיבוד והפנמה.
·       בתחום פעילות הרצון- אימפולסיביות והיפראקטיביות. הילד לא יכול לשבת בשקט גם בסביבה רגועה, מצוי כל הזמן על ה "קצה". יש לו צורך להגיב מיידית, ללא וויסות לגירויים חיצוניים ופנימיים כאחד.
אחד מהדברים העיקריים באנתרופוסופיה היא מהות האני. על פי האנתרופוסופיה אישיותו של האדם מורכבת מכמה גופים: הגוף החומרי, הגוף אתרי, הגוף האסטרלי ו ה"אני". החלקים האלה נפרדים עם המוות ואילו ה "אני" משתחרר מהם וממשיך בדרכו להתפתחות נוספת, על מנת לפתח כוחות נוספים שעדיין לא פיתח. האנתרופוסופיה כוללת את תורת כלכול הנשמות ,על פיה גלגול אחד קשור בגלגול הבא אחריו על ידי חוק ה "קארמה". כלומר מה שזורעים הוא מה שקוצרים ואין האדם יכול להימלט מההשלכות של גלגולו הקודם.
אצל ילד הסובל מ ADHD ניתן יהיה לראות שיכולתו לשלוט או לווסת את עצמו, כלומר להפעיל את "פעילות האני", אינה מספיקה. הגרעין הפנימי של הילד אינו יכול להגיע בתנאים אלו למיצוי עצמו ולחוויה נפשית ההולמת את יכולתו האמיתית בתחום החשיבה, הרגישה והרצייה.
כאשר ניגשים לטפל בילד הסובל מ ADHD, יש לקחת בחשבון את האופן שבו נרכשה ההפרעה. כלומר, יש להבחין בין ילדים שאצלם התפתחה ההפרעה באופן נרכש , על ידי גורמים סביבתיים ואירועי חיים. או באופן מולד תורשתי, אשר מוצא ביטוי בפן בנוירולוגי "אורגני" של המוח.
לסיכום, האנתרופוסופיה מאבחנת את הילדים הסובלים מ ADHD באופנים שונים וכל הבחנה מתווה למעשה את דרך הטיפול בילד. ככלל החינוך האנתרופוסופי שם לו למטרה, לסייע ולקדם כל ילד וילד. עם שימת דגש מיוחד על ילדים בעלי קשיים כאלו או אחרים.